Stone fence



I made something!
Stone fence for pictures is something I've been thinking about for a long time. I tried twice before, first try ended up looking awful and the second turned out to be too labor-intensive. I'd like to recreate dry stone fences from video game SSO. Even if I made them empty inside, I still need tens (if not hundreds) of individually cut xps foam stones. The projects itself is not impossible so I'm not ditching it completely, but it's not something I can finish in a few days. And I need that fence right now. 

Zrobiłam coś!
Kamienny murek do zdjęć to coś, co marzyło mi się od bardzo dawna. Podejścia robiłam dwa, pierwsze nie dało oczekiwanych rezultatów, a drugie okazało się zbyt pracochłonne. Moim wzorem są kamienne ogrodzenia z gry SSO. Nawet jeśli zostawiłabym pusty środek, nadal nie da się ich odtworzyć bez dziesiątek (jeśli nie setek!) ręcznie wycinanych kamieni z pianki xps. Projekt nie jest niewykonalny, więc nie wyrzucam go do kosza, ale na pewno nie jest to coś, co uda mi się zrobić w kilka dni. A ogrodzenie do zdjęć było potrzebne "na wczoraj".
 





For the try number three, I decided to simply carve stones in xps foam. The thing is, it's hard to get that type of foam where I live and internet stores are selling only in bulk - that would be enough foam to fence the entire garden... Finally, I found some thicker foam in scale model store. 

Przy próbie numer trzy, stanęło po prostu na wykrawaniu kamieni w piance xps. Problem w tym, że w mojej okolicy ciężko znaleźć grubsze płyty, a przy zamówieniach przez internet musiałabym wziąć tyle pianki, że murku wystarczyłoby na ogrodzenie całego ogrodu... W końcu udało mi się dorwać grubą piankę w sklepie modelarskim. 





I didn't plan to make the wooden gate but I couldn't come up with a better idea for connecting both pieces together. I'll have to strengthen the connections with some hot glue later.  

Nie planowałam robienia bramki, ale nie udało mi się wymyślić lepszego sposobu na połączenie dwóch kawałków muru ze sobą. Później będę musiała podkleić całość klejem na gorąco, dla wzmocnienia. 





Overall, the fence looks better than I thought - I even like it on close up pictures! It has a lot of details but isn't too busy for photographing models. Next step is making some footing for both sides of the fence. The gate makes blending with background a bit hard, I need something to fill the space under and behind it. For test pictures I used kinetic sand but for me it's way too light. Fortunately, arena footing comes in many different colors so sand in color closer to the color of the stone fence will look realistic.  

Ogólnie, murek przerósł moje oczekiwania - podoba mi się nawet na zdjęciach z bliska! Ma sporo detali, ale jednocześnie nie odwraca uwagi od fotografowanych modeli. Następne w kolejce jest zrobienie podłoża do wnętrza "areny" i za murek. Bramka trochę utrudnia zlewanie się ogrodzenia z tłem, potrzebuję czegoś, co wypełni przestrzeń pod i za nią. Do zdjęć próbnych użyłam piasku kinetycznego, ale dla mnie jest o wiele za jasny. Na szczęście podłoża do aren jeździeckich produkowane są w wielu różnych kolorach, więc piasek w kolorze zbliżonym do murku będzie wyglądał realistycznie.





I also tested my corn field background. It's still in progress, I only finished the less detailed "filler" stalks, but I'm already afraid that it's one of my failed projects. I'll do my best to finish it, though.

Przetestowałam też tło z polem kukurydzy. Jest jeszcze sporo do zrobienia, na razie skończyłam tylko uproszczone tyki-wypełniacze, ale już teraz obawiam się, że to będzie niewypał. Mimo wszystko, postaram się to skończyć.    





And this is how the whole setup looks like. 

A tak wygląda całość. 












 

 

Komentarze

  1. Śliczny murek! Na zdjęciach wygląda jak prawdziwy (czym mnie w sumie zmyliłaś na początku :D)!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. To. jest. niesamowite!!! Wygląda jak prawdziwy. Kocham wszystkie Twoje ,,sceneriowe" wyroby, a ten murek jest po prostu cudowny. Kukurydza też mnie kupiła. I pomyśleć, że do czegoś takiego zainspirowało Cię SSO... Dość zabawne, bo dla mnie akurat ten element grafiki nigdy nie był zbyt ładny c;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! <3
      Tym murkom w grze może brakuje trochę koloru, ale te roślinki rosnące na nich mnie urzekły. :D

      Usuń

Prześlij komentarz